37 Incongruous on a Yacht

Hungry Like The Wolf se v Británii umístilo na pátém místě hitparády. Bylo čím dál více zřejmé, že videoklipy jsou pro Duran Duran a pro pop obecně důležité. Při každém rozhovoru s námi chtěli mluvit o videích.

Nebylo pochyb, že naše videa se Srí Lanky změnily to, jak nás po celém světě vnímali lidé zajímající se o hudbu. Už jsme dávno nebyli městskou klubovou kapelou, známou svým elegantním oblečením a nóbl účesy. Díky těm videím jsme se transformovali.

Nemůžu uvěřit, že nám to prošlo. Nějakým způsobem jsme se z městských tuláků po nočních klubech proměnili na baťůžkáře, co zrovna vyšli z agentury Rough Guide. A taková změna pro nás nebyla až takovou námahou. I když se nezdálo, že by Srí Lanka byla vhodná volba, fungovalo to perfektně. Ty videa měli tak skvělou odezvu, že bylo jasné, že se na nich vydavatelství a manažeři budou snažit vydělat, čím dřív, tím líp.

Se Simonem, Nickem a Rogerem jsme se rozhodli pro krátkou dovolenou na ostrově Antigua v Západní Indii v Karibiku, před tím než v červnu začalo americké turné. Strávili jsme týden na pláži v English Harbour a měli jsme to celé místo prakticky pro sebe. Každé ráno jsme jeden po druhém vylezli ze své malé vilky. Bylo jako další scéna z filmu od Beatles nebo něco z Montyho Pythona.

„Dobré ráno, pane Rhodes.“
„Dobré ráno, pane Taylor.“

Vzali jsme ručníky a byli jsme připravení se jít opalovat.

Poslal jsem domů pohled, kde stálo: „Drazí rodičové, nepoznali byste mě. Zdravý, blonďatý štramák z pláže. Taky jsem začal posilovat. A učím se windsurfing.“

Dovolená v tomto úchvatném resortu byla rozhodně zasloužená. Užívali jsme si života na vysoké noze, který jsme žily jak na pódiu, tak mimo něj. Teď už jsme vydělávali a nemuseli jsme přemýšlet, jestli si můžeme tento rok dovolit odjet na dovolenou. Žili jsme daleko luxusnějším životním stylem, než nám dopřávali rodiče. Dovolené s rodinou byly vždy na anglické půdě, ať už to byl Devon nebo Cornwall. Wales a Skotsko byly považovány za dovolené v zahraničí. Teď už bylo dané, že si budu žít jako člen smetánky.

Po tom krátkém týdnu, když už jsme se chystali k odjezdu, nám zavolal Paul a řekl nám, abychom se nebalili, že jsou na cestě s Andym, Russellem a týmem filmařů. Měl v plánu natočit další dvě videa, pro Rio a druhé pro Night Boat z prvního alba.

Inspirace pro videoklip k Rio byla kniha Foxy Lady od belgického fotogafa Cheyco Leidmanna, kterou vlastnil Russell.

Ty fotky byly provokativní, až nepříjemné na pohled. Neonové barvy s vysokým kontrastem, surrealistické obrázky holek na pláži s mléčně bílým oceánem, holky s žiletkami a pěnou na holení.

Opět jsme na sobě ve videu měli obleky od Antonyho Price, které se sice na jachtu nehodily, ale na videu to vypadalo dobře. Dodávalo to pocit zářivé a dekadentní sofistikovanosti.

Bylo to překvapivě kontroverzní a polarizující video. Stalo se z něj nejvíc ikonické video, dostalo se na MTV do první desítky nejlepších klipů vůbec. Ale bylo taky mnohými vnímáno jako arogantní vyobrazení těch nejhorších vlastností Thatcherovské sebestřednosti. Po něčem takovém už jsme se nemohli vrátit k undergroundu.

Ale neměli jsme žádnou politickou agendu. Dělali jsme, co nás baví. Využili jsme trendu a žili život podle sebe. Neviděli jsme na tom nic špatného.

John-Taylor---In-The-Pleasure-Groove---Love,-Death-and-Duran-Duran-095